Wysoka Rado…

II sesja Rady Miejskiej
w Łomiankach odbyła się
4 grudnia 2006 r.

Porządek obrad:

  • I. Otwarcie sesji.
  • II. Złożenie ślubowania przez nowo wybranego burmistrza Miasta i Gminy Łomianki.
  • III. Zamknięcie obrad II sesji rady miejskiej w Łomiankach.

ad I
Otwarcia sesji dokonał przewodniczący Marek Zielski.
ad II
Ślubowanie przed Radą Miejską i licznie zgromadzoną publicznośćią złożył nowo wybrany burmistrz Wiesław Pszczółkowski.
ad III
Po wygłoszeniu oświadczenia przez nowo wybranego burmistrza przewodniczący zamknął II sesję.

III sesja Rady Miejskiej
odbyła się 7 grudnia 2006 r.
Porządek obrad:

  • I. Otwarcie obrad.
  • II. Przyjęcie protokołów z I i II sesji RM.
  • III. Podjęcie uchwał w sprawach:
    • 1. Powołania komisji RM.
    • 2. Ustalenia składu osobowego komisji i wyboru przewodniczących komisji.
    • 3. Powołania Komisji Rewizyjnej RM, ustalenia jej składu osobowego i wyboru przewodniczącego.
    • 4. Zmiany regulaminu pracy RM w Łomiankach, stanowiącego załącznik do uchwały nr II/11/2002 RM w Łomiankach z dn. 10 grudnia 2002 r. w sprawie przyjęcia statutu MiG Łomianki.
    • 5. Upoważnienia przewodniczącego do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy za RM w Łomiankach.
  • IV. Sprawozdanie burmistrza za okres między sesjami.
  • V. Interpelacje i wolne wnioski.
  • VI. Zamknięcie obrad III sesji.
  • ad I
    Obrady otworzył przewodniczący Rady Marek Zielski.
    ad II
    Protokoły z poprzednich sesji zostały przyję-te jednogłośnie.
    ad III
    Uchwała nr 1
    RM jednogłośnie powołała następujące komisje: budżetową, społeczną i techniczną. Na przewodniczącego Komisji Budżetowej został powołany radny Tadeusz Krystecki. Na przewodniczącego Komisji Technicznej został powołany Piotr Iwaszko. Na przewodniczącą Komisji Społecznej została powoła-na Sylwia Maksim-Wójcicka.
    Uchwała nr 2
    Rada jednogłośnie powołała Komisję Rewizyjną w składzie: przewodniczący radny Adam Salwowski, członkowie: Tadeusz Krystecki, Bogdan Orzechowski i Krzysztof Wawer.
    Uchwała nr 3 – została przyjęta jednogłośnie.
    Uchwała nr 4 – została przyjęta jednogłośnie.
    ad IV
    Sprawozdanie burmistrza z działalności między sesjami radni otrzymali na piśmie i zgłosili uwag.
    ad V
    Radni nie zgłaszali uwag do sprawozdania burmistrza z powodu krótkiego okresu między sesjami.
    ad VI
    Po wyczerpaniu programu III sesji przewodniczący zamknął obrady.

    IV sesja Rady Miejskiej
    odbyła się 21 grudnia 2006 r.
    Porządek obrad:

  • I. Otwarcie obrad.
  • II. Przyjęcie protokołu z III sesji.
  • III. Podjęcie uchwał w sprawach:
    • 1. Powołania radnego Mariana Porowskiego do składu osobowego Komisji Społecznej.
    • 2. Powołania na skarbnika MiG Łomianki – pani Iwony Malarowskiej.
    • 3. Uchylenia uchwały nr XXXI/143/2000 RM w Łomiankach z dnia 23 sierpnia 2000 r. w sprawie opłat administracyjnych za wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego MiG Łomianki.
    • 4. Określenia wysokości stawki podatku od posiadania psów.
    • 5. Określenia wysokości stawek opłaty targowej.
    • 6. Określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2007 r.
    • 7. Określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
    • 8. Zmiany w budżecie MiG Łomianki na 2006 r.
    • 9. Ustalenia wynagrodzenia miesięcznego dla burmistrza Wiesława Pszczółkowskiego.
    • 10. Zmiany uchwały nr XLIII/297/2006 RM z dnia 11 lipca 2006 r. dot. zaciągnięcia 4 kredytów na termomodernizację budynków szkolnych w gminie Łomianki.
    • 11. Zmiany w sprawie uchwały nr XLIII/296/ 2006 RM w Łomiankach z dnia 11 lipca 2006 r. dot. zaciągnięcia zobowiązań finansowych w latach 2006-2007 na wykonanie zadań inwestycyjnych.
  • IV. Sprawozdanie burmistrza za okres między sesjami.
  • V. Interpelacje i wolne wnioski.
  • VI. Zamknięcie obrad sesji III sesji.

ad I
Obrady otworzył przewodniczący Rady – Marek Zielski.
ad II
Protokół z IIII sesji został przyjęty przez Radę jednogłośnie.
ad III
Uchwała nr 1
RM przyjęła uchwałę jednogłośnie, powołując radnego Mariana Porowskiego do składu osobowego Komisji Społecznej.
Uchwała nr 2
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw – 0, wstrzymujący się – 1.
Uchwały nr 3, 4 i 5 Rada podjęła jednogłośnie.
Uchwała nr 6
Za przyjęciem uchwały głosowało 13 radnych, przeciw – 0, wstrzymujący się – 1.
Uchwała nr 7
Rada nie podjęła uchwały. Za przyjęciem uchwały – 0 głosów, przeciw – 2 głosy, wstrzymujący się – 1.
Uchwały nr 8, 9, 10 i 11 Rada podjęła jednogłośnie.
ad IV
Sprawozdanie z wykonania zadań między sesjami burmistrz Pszczółkowski złożył na piśmie 20 grudnia.
ad V
Do złożonego sprawozdania uwagi zgłosili radni:
Piotr Rusiecki zapytał, dlaczego w gminie Łomianki tak drogo kosztuje podłączenie mediów do posesji oraz zaproponował zbadanie realnych kosztów w sąsiednich gminach w celu dokonania analizy.
Radny Marian Porowski zapytał, czy istnieje możliwość wykupu gruntów i budynków byłych kortów tenisowych na terenie Dąbrowy Leśnej oraz możliwości zasiedzenia działki u zbiegu ulic Partyzantów i Akacjowej.
Radny Tadeusz Krystecki przedstawił problemy: złego wykonawstwa chodników i jezdni przez Zakład Komunalny, olbrzymiego bałaganu w Wydziale Inwestycji, szczególnie dotyczącego projektowania i wykonawstwa prac budowlanych niezgodnie z projektami, jak również braku nadzoru nad wykonywanymi pracami.
Radna Sylwia Wójcicka zwróciła się do burmistrza Pszczółkowskiego z prośbą o nawiązanie kontaktów z właścicielami dróg ponadgminnych i nakłonienie ich, aby dokonali naprawy. Stan tych dróg jest bardzo zły.
Mieszkaniec Dąbrowy Leśnej pan W. Garbarski zaapelował do radnych, prosząc o rozwagę w sprawie budowy chodnika w zabytkowej alei Dębów. Stwierdził, iż w gminie znajduje się negatywna opinia konserwatora przyrody odnośnie budowy chodnika w tym miejscu.
Mieszkaniec Łomianek Starych apelował do rady i burmistrza o rozwagę i uwzględnienie faktycznych kosztów podłączenia wody i kanalizacji, ponieważ tak wysokie koszty przedstawiane przez pana Łoskota nie pozwalają mieszkańcom na podłączenie mediów do posesji.
Burmistrz Pszczółkowski poinformował, że zajmie się sprawami niepokojącymi mieszkańców, a zainteresowanym osobom udzieli informacji na piśmie.
ad VI
Po wyczerpaniu programu IV sesji przewodniczący zamknął obrady.

V sesja Rady Miejskiej
odbyła się 28 grudnia 2006 r.
Porządek obrad:

  • I. Otwarcie obrad.
  • II. Przyjęcie protokołu z IV sesji.
  • III. Podjęcie uchwał w sprawach:
    • 1. Likwidacji gminnej jednostki organizacyjnej pod nazwą Pracownia Planowania Przestrzennego.
    • 2. Likwidacji zakładu budżetowego o nazwie Zakład Komunalny.
    • 3. Opinii Rady Miejskiej dot. projektu opracowania studium na potrzeby ochrony przeciwpowodziowej – etap III.
    • 4. Zmiany w budżecie MiG Łomianki na 2006 r.
  • IV. Sprawozdanie burmistrza z wykonania zadań
    między sesjami.
  • V. Interpelacje i wolne wnioski.
  • VI. Zamknięcie obrad V sesji.
  • ad I
    Obrady otworzył przewodniczący Rady – Marek Zielski.
    ad II
    Protokół został przyjęty 12 głosami za, przeciw – 0, wstrzymujących się – 2.
    ad III
    Uchwała 1 została podjęta 12 głosami za, przeciw – 1, wstrzymujący się – 1.
    Uchwała 2 została podjęta 10 głosami za, przeciw – 0, wstrzymujących się – 4.
    Uchwałę 3 i 4 Rada podjęła jednogłośnie.
    ad IV
    Sprawozdanie z wykonania zadań między sesjami burmistrz złożył radnym na piśmie. Radni nie wnieśli żadnych uwag.
    ad V
    Mieszkańcy i radni nie mieli żadnych zapytań i wniosków.
    ad VI
    Po wyczerpaniu programu V sesji przewodniczący zamknął obrady.

    Refleksje radnego

    wysoka-rado1.JPG Jestem w trudnej sytuacji, przypadło mi bowiem komentować obrady Rady Miejskiej, w której jestem radnym. Postaram się jednak, w sposób obiektywny, wywiązać się z przyjętego na siebie obowiązku.

    Pierwsza sesja była bardzo krótka, miała jeden punkt programu – ślubowanie nowo wybranego burmistrza. Po złożeniu ślubowania przez burmistrza, przewodniczący Rady Miejskiej złożył podziękowanie byłemu burmistrzowi, wręczając kosz kwiatów. Szkoda, że pan Łucjan Sokołowski swoim postępowaniem w ostatnich dniach urzędowania (już po wyborach) był dużo mniej elegancki.

    4 grudnia, czyli kilka godzin przed oficjalnym zaprzysiężeniem nowego burmistrza, radca prawny Marek Czarnota, działając z upoważnienia burmistrza Sokołowskiego, podpisał ugodę na dodatkowe obciążenie gminy na kwotę 1 795 501 zł.

    Po zapłaceniu tej sumy koszty budowy ICDS wynoszą 54 081 647 zł. Ciekawe, czy to już koniec niespodziewanych i nieuzasadnionych wydatków związanych z działalnością Łucjana Sokołowskiego, Jerzego Raczka, Jana Grądzkiego i Joanny Orzechowskiej. Podaję te nazwiska, ponieważ są to osoby bezpośrednio odpowiedzialne za wszystko, co odziedziczyliśmy po dwóch kadencjach 1998-2006. Ugoda zawarta 4 grudnia 2006 r. pomiędzy Gminą Łomianki a firmą MITEX jest tego dobitnym przykładem.

    W czasie ślubowania Wiesława Pszczółkowskiego w Urzędzie MiG Łomianki nie pracowali lub byli na okresie wypowiedzenia bez obowiązku świadczenia pracy wszyscy wyżej wymienieni oraz sekretarz gminy pani Beata Duch-Kosiorek. Wszystkim zgodę na rozwiązanie stosunku pracy podpisał pan Łucjan Sokołowski. Nasuwa się pytanie, dlaczego zaczął się ten rwetes i odchodzenie, a w zasadzie ucieczka z pracy? Czy to ma związek z całokształtem działań odchodzącej ekipy, a może jest jeszcze inny powód?

    Jako członek Komisji Budżetowej i Rewizyjnej, za zgodą burmistrza, poprosiłem o komplet dokumentów dotyczących budowy ICDS, niestety urzędnicy mają problem ze zgromadzeniem dokumentacji.

    Odchodzący burmistrz – Łucjan Sokołowski od 4 grudnia nie zjawił się w Urzędzie Gminy w celu przekazania dokumentacji zgodnie z obowiązującym prawem i prośbą pana burmistrza Wiesława Pszczółkowskiego. W tej sytuacji nowy burmistrz po rozpoczęciu urzędowania zaprosił radnych do swojego biura i pokazał, co w nim zastał.

    Własnym oczom nie mogliśmy uwierzyć, wszystkie szafy został opróżnione. Brak pro-tokołów przekazania Urzędu przez burmistrza ustępującego i jego zastępcy spowod-wał, że nie nastąpiło – zgodne z prawem – przekazanie urzędu. Szkoda, że pan Łucjan Sokołowski ma tak krótką pamięć, osiem lat temu bardzo ostro zarzucał Andrzejowi Belce, że zostawił mu puste biurko i nie przekazał władzy…

js Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz